Sneller en goedkoper klanten voor wie service aan huis levert.

Geschreven door
Arne

Google heeft een nieuwe vorm van adverteren uitgerold in België, genaamd ‘local services ads’. Deze vorm van adverteren bestaat al even buiten onze landgrenzen, we zijn blij om deze te mogen verwelkomen in onze toolkit! Deze vorm van adverteren heeft Google in het leven geroepen om een betere ervaring te geven bij het koppelen van een bedrijf en hun klant en biedt voordelen voor beide partijen. Deze voordelen zal ik even schetsen in deze blogpost.

1. Minder betalen

Bij conventioneel adverteren heb je de term ‘CPC’ of ‘cost-per-click’ al eens horen waaien. Deze term verwijst naar wat je gemiddeld betaalt wanneer iemand klikt op een advertentie. Bij deze vorm van adverteren wordt dit van de tafel geschoven en betaal je enkel per ‘lead’, oftewel telefoongesprekken van personen die op dat moment zoeken naar jouw diensten. Hierdoor ligt de verantwoordelijkheid bij Google om je zoveel mogelijk telefoongesprekken te bezorgen, want geen telefoongesprekken ontvangen = niets betalen. Hoeveel kosten deze telefoongesprekken? Afhankelijk van je sector kan dit gaan van €7 tot €30 euro. We kunnen op voorhand een inschatting maken wat deze kost is voor jouw sector.

2. Meer klanten

Er zijn tal van factoren waardoor deze advertentievorm een boost kan geven aan je klantenflow. De verhoogde visibiliteit is 1 ding, anderzijds kan je budget efficiënter benut worden doordat je kost per telefoongesprek lager kan liggen t.o.v gewone zoekadvertenties. 

3. Beschikbaar voor 29 sectoren

‘Local services ads’ zijn momenteel beschikbaar voor 29 sectoren. Er wordt verwacht dat dit in de toekomst zal uitgebreid worden. Ontdek of jouw sector erbij zit!

4. Deze advertenties worden geplaatst boven de reguliere zoekadvertenties geplaatst

Deze advertenties worden helemaal bovenaan geplaatst, boven de normale zoekadvertenties. Dit zorgt voor een nog hogere zichtbaarheid, wat op zijn beurt zorgt voor een grotere kans dat iemand je zal contacteren. Springt er je ook een groen vinkje in het oog? 

5. Geniet van Google bescherming

Als het verificatieproces van je bedrijf voltooid is, wordt je een Google Bescherming-bedrijf. Deze Google Bescherming draagt bij aan een krachtige online reputatie en geeft je potentiële klanten het geruste gevoel dat u door Google grondig bent onderzocht en goedgekeurd. Als een klant ontevreden is over de kwaliteit van uw werk, kan Google een terugbetaling doen van maximaal het bedrag dat is betaald voor opdrachten die via Lokale diensten-advertenties zijn geboekt. Er geldt een levenslang dekkingsmaximum.

Next up:

Next up:

Onze website gebruikt cookies voor een optimale gebruikservaring. Bekijk cookiebeleid