SEO marketing

Bij deze vorm van marketing draait het allemaal om meer klanten te werven door optimaal online vindbaar te zijn.

Wat is SEO en waarom heb ik het nodig?

SEO (Search Engine Optimization) is een optimalisatie van je website en een investering op lange termijn. Een SEO-geoptimaliseerde website scoort beter in zoekmachines en zal deze daardoor hoger staan in de Google-zoekresultaten. Dit effect is geen wonderformule aangezien het afhankelijk is van verschillende factoren.

Een geoptimaliseerde website.

Optimalisaties kunnen bijvoorbeeld bestaan uit: de laadtijd versnellen, een beveiligingscertificaat toevoegen, de gebruiksvriendelijkheid verbeteren en een mobiele weergave voorzien. Daarnaast kunnen er enkele technische aanpassingen uitgevoerd worden waardoor Google je website beter kan begrijpen.

Eerst denken, dan doen.

Een geslaagde website bestaat uit copywriting die opgemaakt is met de juiste trefwoorden. Deze relevante & waardevolle inhoud wordt daarna verwerkt in een sterke sitestructuur. Google houdt namelijk van kwalitatieve inhoud die op regelmatige tijdstippen vernieuwd en/of geoptimaliseerd wordt.

Hoe zoeken je klanten naar jouw dienst of product?

Op basis van een zoekwoordenonderzoek kunnen we zien wat het zoekvolume is voor je aanbod en de inhoud daarop aanpassen. Dit zorgt voor een grotere kans dat je website beter gevonden wordt voor de diensten of producten die je aanbiedt.

Zorg ervoor dat klanten snel de weg naar jouw zaak vinden.

Als lokaal bedrijf is lokale SEO van cruciaal belang. Consumenten maken tegenwoordig steeds meer gebruik van de ‘in de buurt’ zoekopdracht om lokale bedrijven te vinden. Daarmee willen ze snel openingsuren raadplegen, een routebeschrijving opvragen of contact opnemen.

Onze website gebruikt cookies voor een optimale gebruikservaring. Bekijk cookiebeleid